Fortrolighedserklæring

1. Introduktion

Hos James Hardie er vi forpligtet til at opretholde nøjagtigheden, fortroligheden og sikkerheden af dine persondata. Denne fortrolighedserklæring beskriver blandt andet de kategorier af persondata, vi behandler, hvordan dine persondata kan behandles, til hvilke formål og på hvilket retsgrundlag vi behandler dine data, og hvordan dit privatliv beskyttes. Læs venligst følgende meddelelse omhyggeligt for at forstå vores synspunkter og praksis vedrørende din persondata og hvordan vi behandler den.

James Hardie-koncernen består af forskellige individuelle virksomheder. Når der er tale om et af vores koncernselskaber, vil “controlleren” af dine persondata være det firma, der beslutter hvorfor og hvordan dine persondata behandles, alene eller i fællesskab med en anden James Hardie-koncernenhed eller -koncernenheder. For en liste over James Hardie-selskaberne, for hvilke denne fortrolighedserklæring er relevant, se venligst afsnit 18.

Hvor denne fortrolighedserklæring henviser til “vi”, “os”, “vores” eller “James Hardie”, henviser dette til James Hardie-koncernen (eller virksomhederne), der behandler dine persondata som controller under GDPR.

James Hardie behandler persondata fra forskellige kategorier af persondata i sin normale forretningsdrift. Sådanne persondata kan vedrøre personer, der arbejder for potentielle og eksisterende leverandører og kunder, herunder medarbejdere, der arbejder for parter som forhandlere, distributører, arkitekter og husbyggere. Persondata kan også vedrøre personer, der besøger vores hjemmesider, downloader vores online-applikationer, forbinder til os via sociale medier eller på forretningsbegivenheder eller ringer til vores telefonlinjer.
Som regel bruger og behandler James Hardie kun dine persondata, hvis der er en lovlig begrundelse for at gøre det. Dette indebærer nødvendigheden af at udføre en kontrakt eller tjenesteydelse, der tilbydes af os, vores legitime interesse for at behandle dataene eller baseret på det givne samtykke.

 

2. Hvem og hvordan kan vi indsamle persondata?

Vi kan indsamle og behandle data om følgende kategorier af registrerede:

  • Tidligere, nuværende og potentielle kunder, herunder, uden begrænsning, forhandlere, distributører, detailhandlere, kanalpartnere, entreprenører, arkitekter og slutbrugere (kollektivt “kunder”)
  • Tidligere, nuværende og potentielle personer, der leverer varer og tjenesteydelser til os, herunder uden begrænsning midlertidigt ansatte, entreprenører, freelancere, konsulenter, eksperter, bestyrelsesmedlemmer, revisorer, forhandlere, distributører, forsynere og leverandører (kollektivt “Leverandører”) til os;
  • Deltagere i sponsorerede konkurrencer;
  • Klagere, korrespondenter og anmeldere;
  • Nuværende, tidligere og potentielle aktionærer;
  • Klager eller sagsøgte i nuværende eller fremtidige retssager;
  • Marketing kontakter, journalister, fagforeninger og lobbyvirksomhed kontaktpersoner; og
  • Personer, der besøger vores hjemmesider, downloader vores online-applikationer, forbinder til os via sociale medier eller på forretningsbegivenheder eller ringer til vores telefonlinjer.

 

Vi indsamler disse personlige data, fordi du har givet os dem:

  • ved at indtaste oplysninger på en af vores hjemmesider;
  • når vi besøger dine butikker;
  • via vores mobile applikationer;
  • via sociale medier platforme;
  • når du svarer os via telefon, e-mail eller andet;
  • ved at deltage i konkurrencer, der drives af os;
  • ved at tage undersøgelser foretaget af os eller på vores vegne;
  • når du tilmelder dig til at modtage nyhedsbreve, kampagner og andre meddelelser;
  • når du deltager i salgsfremmende arrangementer, seminarer eller træning; og
  • når du åbner en konto hos os.

 

Eller vi kan indsamle disse personlige oplysninger om dig:

  • fordi du har tilladt dine data til at blive delt som en del af virksomhedens websted, offentlige profil, tredjeparts sociale netværk eller andet websted, som du opererer eller bruger;
  • fordi du har tilladt dine data at blive delt på online registre, professionelle platforme og hjemmesider med det formål at komme i kontakt med tredjeparter, herunder leverandører og kunder;
  • fordi dine oplysninger er offentligt tilgængelige, for eksempel med hensyn til journalister, fagforeninger eller lobbykontakter;
  • fordi du har besøgt vores hjemmesider, hvor vi f.eks. kan spore trafikdata, befolkningsdata, weblogs og andre kommunikationsdata og de ressourcer, du har adgang til;
  • tekniske oplysninger, herunder anonyme data indsamlet af værts-serveren til statistiske formål, internetprotokol (IP) -adressen, der bruges til at forbinde din computer eller enhed til internettet, browser type og version, tidszoneindstilling, browser plug-in typer og versioner, drift system og platform; og

 

3. Hvilke data indsamler vi?

De data, som vi muligvis indsamler og behandler, omfatter for eksempel:

  • Navn
  • Kontraktsoplysninger (adresse, telefonnummer, fax, email);
  • Virksomheden du arbejder for
  • Jobtitel(er) og/eller funktion(er);
  • Afdeling og/eller forretningsenhed;
  • Din underskrift;
  • Kundeopgørelser (købshistorik, eftersalgsservice, garantibeskrivelse, købspræferencer mv.);
  • Teknologiske data (IP-adresser og data gemt i cookies – se afsnit 12 nedenfor for mere information om cookies);
  • Geo-lokaliseringsdata, f.eks. når du underskriver for levering med en mobilenhed og har aktiveret funktionen på din mobilenhed, der gør det muligt for os at finde dig via GPS;
  • Kreditvurdering og bankoplysninger;
  • Kreditgrænse og betalingsbetingelser;
  • Identifikationsdata i officielle identifikationsdokumenter, hvis det er tilladt i national ret;
  • Salgsoplysninger vedrørende salg af produkter eller tjenesteydelser;
  • Portrætter (fx fotografi)
  • Korrespondance eller anden kommunikation med dig om vores produkter, tjenester eller forretninger.

 

4. Til hvilke formål bruger vi persondata?

Vi bruger de oplysninger, vi måtte holde på dig, til følgende formål:

    • Kundeservice formål, herunder at levere produkter og tjenester til kunderne; at tage, verificere, behandle og levere ordrer og afkast at fakturere og behandle betalinger, at forvalte kreditgrænser til garanti, teknisk support eller andre lignende formål og etablere og vedligeholde kundekonti;
    • Kommunikation med kunder, herunder at svare på anmodninger om assistance og opdatere dem om status for deres ordrer via post, e-mail, telefon og/eller tekstbesked;
    • Administrationsformål, herunder for at forstå, hvordan kunderne får adgang til og bruger vores hjemmesider (såkaldt websiteanalyser, se afsnit 13 nedenfor for yderligere information) og sociale medier platforme (se afsnit 15 nedenfor for yderligere oplysninger;
    • Interessebaseret onlinemarketing (målretning; se afsnit 12 for yderligere information);
    • Markedsføring og salgsfremmende formål, herunder via e-mail eller tilsvarende elektroniske midler, til at sende nyheder og nyhedsbreve, tilbud og kampagner eller ellers kontakte kunder om produkter, tjenester eller informationer;
    • At gennemgå og gennemføre ordrer, købs- eller salgshistorie fra leverandører; at udveksle oplysninger, herunder præstationsindikatorer, om varer eller tjenesteydelser og til at arrangere seminarer, events, kurser og markedsaktiviteter;
    • At muliggøre administration til enhedens struktur, ledelse og ledelsesrapportering, administration af organisationskontakter;

at opdatere, rette, blokere eller slette persondata, når det er relevant at give de registrerede adgang til og gennemgå deres personlige oplysninger; og

  • Forskningsformål, herunder i forhold til kunde og erhvervserfaring på markedet og industrien; at blive brugt i daglig korrespondance (fx email meddelelser, bogstaver mv); Overholdelse af gældende retlige forpligtelser, herunder at reagere på en retsorden og at tillade risikostyring, overensstemmelse, juridiske og revisionsfunktioner.

 

 

5. Retsgrundlag for bearbejdning af persondata

Vi behandler dine personlige oplysninger på følgende retsgrundlag:

 

Retsgrundlag

Type af forarbejdning (eksempler)

Legitime interesser

Vores legitime interesser er:

  • At drive, fremme og udvide vores forretning;
  • Forretningsudvikling, marketing og markedsundersøgelser;
  • At servicere og kende vores kunder og det marked, vi opererer i.
 

  • Daglig kommunikation med kunder, leverandører og andre personer via post, e-mail, telefon og/eller tekstbesked; herunder at svare på henvendelser og for garanti, teknisk support eller andre lignende formål;
  • Forvaltning af kreditgrænser for kunderne;
  • At give dig opdateringer om James Hardie koncernselskaberne;
  • Når James Hardie-koncernvirksomheder samarbejder om at levere operationel-, IT-, HR-, finansiering-, marketing- og kundeservice til andre koncernselskaber;
  • For at beskytte sikkerheden, integriteten og tilgængeligheden af vores produkter, systemer og tjenester;
  • Til markedsundersøgelser for at forbedre vores produkter og/eller tjenester og for at få en bedre forståelse af markedet;
  • At arrangere seminarer, arrangementer, kurser og markedsaktiviteter;
  • Til forebyggelse af svig og andre kriminelle aktiviteter;
  • At verificere nøjagtigheden af de data, vi holder om dig og skabe en bedre forståelse for dig, at overholde en anmodning fra dig i forbindelse med udøvelsen af dine rettigheder under GDPR;
  • Behandle data, du giver os om dine kunder med det formål, som du giver os med disse data og som en oversigt over salg og levering;
  • At levere til dig og dine kunder;
  • At muliggøre administration til enhedens struktur, ledelse og ledelsesrapportering, administration af organisationskontakter;
  • At markedsføre til dig, herunder via e-mail eller tilsvarende elektroniske midler, til at sende nyheder og nyhedsbreve, tilbud og kampagner eller ellers kontakte dig om produkter, tjenester eller informationer;

 

Når James Hardie-koncernvirksomheder kombinerer produkter, tjenester, systemer, databaser og virksomheder med henblik på kontinuitet i virksomheden og kører en central og effektiv administration. Dette kan f.eks. forekomme, når data, der er bosiddende i et marketing- eller CRM-system fra et James Hardie-koncernselskab, såsom Fermacell GmbH, kombineres med og/eller migreres til et marketing- eller CRM-system fra et andet James Hardie-koncernfirma som James Hardie Europe BV

  • At levere digitale værktøjer eller funktioner til vores kunder og brugere af vores hjemmesider;
  • Til profilering og statistisk analyse. Vi kan f.eks. kombinere forskellige kategorier af persondata, som vi indsamler om dig online eller ved køb af vores varer;
  • Når du besøger vores hjemmeside, kan vi bruge visse cookies;
  • Når du besøger vores sociale medie platforme, for at kunne oprette forbindelse til dig;
  • Under visse omstændigheder, bruge dit foto, video eller legitimationsoplysninger;
  • Til udøvelse eller forsvar af juridiske krav.
 

Udførelse af en kontrakt

De personlige oplysninger, du giver, kan behandles, når det er nødvendigt for at vi:

  • Kan indgå i en kontrakt med dig eller tage de nødvendige skridt for at indgå kontrakt med dig;
  • Forsyne dig med produkter eller tjenester; eller
  • Hvor du er i diskussioner med os om et nyt produkt eller en tjeneste;
 

  • Kan levere til dig og dine kunder;
  • Kan oprette og vedligeholde kundekonti; at tage, verificere, behandle og levere ordrer og returneringer; at fakturere og behandle betalinger;
  • at placere og styre ordrer hos leverandører; at behandle fakturaer og foretage betalinger at udveksle oplysninger, herunder præstationsindikatorer, om varer eller tjenesteydelser;
  • Kan have daglig kommunikation med kunder, leverandører og andre personer via post, e-mail, telefon og/eller tekstbesked; herunder at svare på henvendelser og for garanti, teknisk support eller andre lignende formål;
  • Når du indgår i en onlinekonkurrence eller salgsfremmende funktion, kan administrere konkurrencen eller forfremmelsen og underrette vinderne;
  • Kan udøve eller forsvare juridiske krav.
 

Overholdelse af lovmæssige forpligtelser

Hvor vi er forpligtet til at offentliggøre eller dele dine personlige oplysninger, for at overholde gældende lovgivning, eller med anmodning fra myndigheder eller retshåndhævende embedsmænd.

 

  • At opfylde nationale sikkerheds- eller retshåndhævelseskrav eller for at forhindre ulovlig aktivitet;
  • At identificere dig, når du kontakter os;
  • At kontrollere nøjagtigheden af de data, vi holder over dig;
  • At opfylde gennemsigtighedsforpligtelser pålagt os ved lov.
 

Samtykke

Hvor vi stoler på dit samtykke som retsgrundlag for behandling af dine personlige oplysninger, du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os ved hjælp af oplysningerne i slutningen af denne fortrolighedserklæring. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, er vores brug af dine persondata, før du trak dem tilbage, stadig lovlig.

 

  • At markedsføre til dig, herunder via e-mail eller tilsvarende elektroniske midler, til at sende nyheder og nyhedsbreve, tilbud og kampagner eller ellers kontakte dig om produkter, tjenester eller informationer, men kun hvis vi ikke er afhængige af et andet retsgrundlag, som f.eks. legitim interesse;
  • når du tillader os at bruge dit foto eller video eller når du har givet os legitimationsoplysninger, som vi gerne vil bruge til erhvervsmæssige formål.

6. Hvem har adgang til dine persondata?

Hvis dette er tilladt i henhold til gældende databeskyttelseslove, kan dine overførte persondata blive videregivet til følgende modtagere eller kategorier af modtagere:

  • Autoriserede personer, der arbejder for eller på vegne af os (fx personer, der arbejder inden for drift, IT, personale, økonomi, marketing og kundeservicestillinger);
  • Agenter, serviceudbydere og rådgivere, som vi engagerer (f.eks. James Hardie Group-selskaber og tredjepartsleverandører og rådgivere, der yder tjenester i forbindelse med markedsføring, kundeservice, transport, opbevaring af persondata, backup og analyse, applikationsudvikling, betalingskort og kreditkort , indkøb og overensstemmelsesvurdering);
  • Vores partnere, for at tilbyde fælles produkter og tjenester til dig i forbindelse med vores produkter og tjenester, eller når sådanne partnere sponsorerer eller deltager i vores arrangementer og konferencer.
  • Andre autoriserede tredjeparter i forbindelse med et eventuelt salg, afhændelse eller overdragelse af et James Hardie-koncernselskab eller -virksomheder (inklusive aktier i selskabet) eller en kombination af dets produkter, tjenester, aktiver, tilknyttede virksomheder og/eller virksomheder.
  • Med tredjeparter, for at håndhæve vores vilkår, aftaler, politikker eller regler, for at beskytte sikkerheden, integriteten og tilgængeligheden af vores produkter, systemer og tjenester; at udøve eller beskytte James Hardie Group-selskabets rettigheder og ejendom (herunder intellektuel ejendomsret), for at overholde lovkrav eller i andre tilfælde, hvis vi med god tro, mener at oplysning er påkrævet ved lov (herunder som svar på lovlig stævning eller anden lov anmodning om fuldbyrdelse).
  • Retshåndhævende myndigheder eller regeringsmyndigheder, hvor det er nødvendigt at overholde gældende lovgivning.

 

Hvis dette er tilladt i henhold til gældende databeskyttelseslove, kan dine persondata deles med og behandles andre medlemmer inden for James Hardie-gruppen, herunder men ikke begrænset til enhederne i afsnit 18. Dette kan forekomme, for eksempel:

  • Når James Hardie-koncernvirksomheder samarbejder om at levere operationel-, IT-, HR-, finansiering-, marketing- og kundeservice til andre koncernselskaber;
  • For at beskytte sikkerheden, integriteten og tilgængeligheden af vores produkter, systemer og tjenester;
  • Når forskellige James Hardie-koncernselskaber i fællesskab udvikler produkter og tjenester; og
  • Når James Hardie-koncernvirksomheder kombinerer produkter, tjenester, systemer, databaser og virksomheder. Dette kan f.eks. forekomme, når data, der er bosiddende i et marketing- eller CRM-system fra et James Hardie-koncernselskab, kombineres med og/eller migreres til et marketing- eller CRM-system fra et andet James Hardie-koncernfirma.

 

Hvor andre medlemmer af James Hardie-koncernen eller disse tredjeparter fungerer som en “databehandlere”, udfører de deres opgaver på vegne af den databehandleren og efter dens anvisninger til ovennævnte formål.

7. Internationale overførsler

Når du deler data med andre medlemmer i James Hardie-koncernen eller med tredjeparter, kan det ske, at dine persondata indsamles og behandles i en jurisdiktion udenfor Europa. Hvis disse jurisdiktioner ikke har tilstrækkelig beskyttelse (som fastlagt af Europa-Kommissionen, artikel 45 GDPR), sikrer vi forud for overførslen, at overførslen enten er underlagt passende sikkerhedsforanstaltninger, f.eks. ved selvcertificering af modtageren for EU-US Privacy Shield (kun for amerikanske modtagere) eller ved at indføre såkaldte standard databeskyttelsesklausuler i Den Europæiske Union med modtageren.

Du har ret til at modtage et overblik over modtagere fra tredjepartslande og en kopi af de specifikt aftalte bestemmelser, der sikrer et passende niveau af databeskyttelse. Til dette formål bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne i afsnit 16.

 

8. Sikkerheden af dine oplysninger

For at beskytte privatlivets sikkerhed af persondata opretholder vi fysiske, tekniske og administrative sikkerhedsforanstaltninger. Vi opdaterer og tester løbende vores sikkerhedsteknologi. Vi forsøger generelt at begrænse adgangen til dine persondata til de personer, der arbejder for James Hardie Group-virksomheder, der har behov for at kende disse oplysninger og altid i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Derudover træner vi vores medarbejdere i vigtigheden af fortrolighed og opretholdelse af personlige oplysninger og sikkerhed af dine data. Vi forpligter os til at træffe passende disciplinære foranstaltninger for at håndhæve vores medarbejderes privatlivsansvar.

Vær dog opmærksom på, at der på trods af vores indsats ikke er nogen sikkerhedsforanstaltninger, der er perfekte eller uigennemtrængelige. Vi kan ikke garantere og garanterer ikke, at de data, du sender til os, forbliver sikre, og vi garanterer heller ikke, at disse oplysninger ikke bliver tilgået, afsløret, ændret, ødelagt eller brugt på uautoriseret måde.

Hvis vi anerkender et sikkerhedsbrud, kan vi forsøge at underrette dig elektronisk, så du kan tage passende beskyttelsesforanstaltninger. Vi kan også sende en meddelelse fra vores hjemmeside, hvis der opstår et sikkerhedsbrud. Afhængigt af hvor du bor, kan du have en juridisk ret til at modtage en meddelelse om et sikkerhedsbrud skriftligt.

 

9. Datalagring og opbevaring

Dine persondata kan gemmes i forskellige aktiver, herunder men ikke begrænset til vores CRM- og ERP-systemer, e-mail-klienter, James Hardies’ servere og på serverne af de (cloud-baserede) tjenester, som James Hardie beskæftiger sig med, lokaliseret i USA, Australien og i lande i Den Europæiske Union. Hvor dette er muligt, vil vi forsøge at kryptere dine persondata ved opbevaring og under transmission.

Medmindre andet er tilladt eller krævet i henhold til gældende lov (især datalagringsperioder), bestræber James Hardie kun på at bevare dine persondata, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, som persondata blev indsamlet til. Vi vil også bevare og bruge dine data, så længe som nødvendigt for at løse problemer og/eller håndhæve vores rettigheder og aftaler. Vi opbevarer kontooplysninger fra eksisterende, tidligere og potentielle kunder og leverandører, så længe kontoen er aktiv og derefter i en periode, der er underlagt lovbestemte datalagringsperioder. Ikke-personligt identificerbare og aggregerede data kan gemmes på ubestemt tid. Yderligere oplysninger findes i vores dataopbevaringspolitik, der er tilgængelig på forespørgsel.

 

10. Ret til at få adgang til, rette og slette dine persondata og yderligere registreredes rettigheder

Den Europæiske Unions generelle databeskyttelsesforordning og andre landes privatretslige love giver visse rettigheder til dataejere.

Retten til adgang og berigtigelse: Du har ret til at anmode om adgang til alle dine persondata, som James Hardie måtte holde, og at anmode om korrektion af eventuelle unøjagtige data vedrørende dig.

Retten til sletning: Forudsat at de juridiske krav er opfyldt, kan du anmode om at slette dine data. Dette gælder ikke for persondata, der er underlagt lovbestemt opbevaringsperiode, eller som er nødvendige for etablering, udøvelse eller forsvar af juridiske krav.

Retten til at indgive klage: Du har ret til at indgive en klage til den relevante databeskyttelsesmyndighed, især i landet uden for din bopæl, arbejdssted eller placering for den påståede overtrædelse, hvis du mener, at behandlingen af dine persondata har, gør eller vil krænke gældende lov.

Retten til begrænsning af forarbejdning: Du har ret til at begrænse vores behandling af dine persondata under visse omstændigheder.

Dataportabilitet: Hvor vi er afhængige af dit samtykke eller det faktum, at behandlingen er nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i som retsgrundlag for behandling, og at persondata behandles automatisk, har du ret til at modtage alle persondata, som du har givet til James Hardie i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og også at kræve, at vi overfører det til en anden datastyrer, hvor dette er teknisk muligt.

Rettigheder til indsigelse: Når vi er afhængige af legitim interesse for at behandle data, har du ret til at gøre indsigelse mod en sådan behandling på grundlag, der vedrører din særlige situation, og vi skal stoppe en sådan behandling, medmindre vi enten kan demonstrere overbevisende legitime grundlag til forarbejdningen, der tilsidesætter dine interesser, rettigheder og friheder eller hvor vi skal behandle dataene for etablering, udøvelse eller forsvar af juridiske krav. Normalt, hvor vi behøver legitim interesse som grundlag for behandling, tror vi på, at vi kan demonstrere overbevisende legitime grundlag, men vi vil overveje hvert enkelt sag på individuel basis. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine persondata til markedsføringsformål når som helst. Se også afsnittet “Oplysninger om dine rettigheder til at klage”.

Ret til at inddrage samtykke: Hvor vi behøver dit samtykke til at behandle data, har du ret til at trække et sådant samtykke til enhver tid. Dette gælder især Cookies, og vi har implementeret funktionalitet på vores hjemmeside for at understøtte dette.

 

11. Er du forpligtet til at opgive dine personlige oplysninger?

Du kan interagere med os uden at give os persondata. Bemærk dog, at visse funktioner eller tjenester måske ikke er tilgængelige for dig.

12. Cookies (kun relevant for brugere af vores hjemmeside)

Cookies. DDenne hjemmeside bruger cookies. Cookies er små tekstfiler, som et websted kan give din computer eller mobilenhed, når du besøger et websted eller en side for eksempel at give sprogindstillinger, hjælpe med at analysere webstedets præstationer og anbefale indhold, der er relevant for dit besøg. Cookies gemmes i din browser. Cookien hjælper hjemmesiden eller et andet websted til at genkende din enhed næste gang du besøger. De fleste cookies samler ikke oplysninger, der identificerer dig som person (persondata), og samler i stedet flere generelle oplysninger, som f.eks. hvordan de besøgende finder og bruger vores hjemmeside. Cookies kan dog bruges til at oprette en profil af de besøgendes aktiviteter på internettet. Du kan finde yderligere oplysninger i afsnit 13.
Oplysninger om de typer og kategorier af cookies, vi bruger, og hvordan du kan håndtere brugen af cookies ved at deaktivere, afvise eller slette dem, findes i vores Cookie Varsel. Du kan også klikke på knappen Cookie Indstillinger nedenfor, for at finde ud af mere.

Etiketter. Denne hjemmeside kan bruge etiketter. En etiket er et generisk navn til kodeelementer, der findes på vores hjemmesider. De fleste etiketter beskriver bare indholdet på siden, men visse typer etiketter indeholder program-elementer eller tillader dynamisk indhold som video- eller lydfiler på siden. Nogle etiketter, især dem, der tilføjer indhold eller funktionalitet fra kilder uden for dit domæne, kan bære privatlivsrisici, som kræver vurdering og ledelse. Disse er tredjeparts etiketter og i de fleste tilfælde giver de ekstra værdi til din hjemmeside. Du skal dog være opmærksom på disse, så du kan fokusere på, hvor der er højere risici. De fleste af de cookies, der er angivet på vores hjemmesider, bliver indstillet via disse etiketter, men nogle etiketter kan også indsamle data om dig uden brug af cookies.

13. Website analyse (kun relevant for brugere af vores hjemmeside)

Vi bruger webanalyser til at måle aktiviteten på webstederne og bestemme de områder på de websteder, der er mest besøgte, og dermed forbedre synligheden af vores indhold. Til dette bruger vi værktøjet Google Analytics, som leveres af Google Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, USA (“Google”). Vi bruger Google Analytics med den ekstrafunktion, som Google tilbyder til at anonymisere IP-adresser. Samtidig gemmer Google forkortede IP-adresser. Du kan muligvis gøre indvendinger mod indsamling eller behandling af dine data, ved at bruge følgende link til at downloade og installere et browser-plugin: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=da. Google Analytics bruger cookies. Google er beliggende uden for EØS, men er certificeret under EU-US Privacy Shield (https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI).

14. Links til andre hjemmesider (kun relevant for brugere af vores hjemmeside)

Vores websteder kan indeholde links til andre websteder, der ikke er tilknyttet os, for din bekvemmelighed. Når du bruger disse links, vil du forlade vores hjemmeside. Vi kontrollerer ikke sådanne websteder. Disse websteder har deres egne politikker og praksis med hensyn til privatlivets fred, og vi kan ikke holdes ansvarlige for privatlivets praksis eller indholdet af disse ikke-tilknyttede websteder. For at undgå tvivl er de persondata, du vælger at give til uafhængige tredjepartswebsteder, ikke omfattet af denne fortrolighedserklæring.

Vi kan vise annoncer fra tredjeparter. En sådan annoncør kan også bede dig om persondata. Vi kan ikke holdes ansvarlige for annoncørernes privatlivspraksis på vores hjemmesider. Vi opfordrer dog vores partnere og annoncører til at vedtage privatlivspolitikker, der overholder de lokale lovkrav.

 

15. Sociale medier og andre platforme (kun relevante for brugere af vores hjemmesider)

Du kan engagere os via sociale medier hjemmesider. Du kan også vælge at linke din konto hos os til tredjeparts sociale medier. Når du linker din konto eller engagerer os på eller via tredjeparts sociale medier, kan du tillade os løbende adgang til visse oplysninger fra din sociale mediekonto (f.eks. navn, e-mail-adresse, foto, køn, fødselsdag, indlæg eller de ‘likes’ du laver).

Hvis du udgiver oplysninger, når du interagerer med vores websteder via sociale medier, afhængigt af dine personlige indstillinger, kan denne information muligvis blive offentlig på internettet. Du kan styre hvilke oplysninger, du deler via personlige oplysninger, der er tilgængelige på nogle sociale medier. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du kan tilpasse dine persondata og hvordan tredjeparts sociale mediewebsteder håndterer dine persondata, henvises der til deres hjælpelinjer til beskyttelse af persondata, fortrolighedserklæringer og brugsbetingelser.

 

16. Personlige oplysninger og databeskyttelseskontoret og databeskyttelsesansvarlige

James Hardie har etableret et databeskyttelseskontor med databeskyttelseseksperter i USA, EU og Australien. Derudover har James Hardie for Tyskland udpeget en databeskyttelsesansvarlig.

Hvis du har spørgsmål vedrørende behandlingen af dine persondata, eller hvis du mener, at dine personlige rettigheder er blevet overtrådt, bedes du kontakte os på:

Personlige oplysninger og databeskyttelseskontoret Databeskyttelsesansvarlige Tyskland
Europa (generelt) Tyskland (kun)
Att: Personlige oplysninger og databeskyttelseskontoret Att: Databeskyttelsesansvarlige
Düsseldorfer Landstraße 395, Düsseldorfer Landstraße 395,
47259 Duisburg, 47259 Duisburg
Tyskland Tyskland
Dpo@jameshardie.com datenschutz-fermacell@jameshardie.com

 

17. Version

Denne fortrolighedserklæring er dateret den 17. juli 2018 og erstatter fortrolighedserklæringen dateret den 10. april 2018. Vi kan fra tid til anden revidere denne fortrolighedserklæring. Vi vil gøre den reviderede fortrolighedserklæring tilgængelig på vores hjemmesider. Hvis vi ændrer politikken væsentligt, giver vi dig en passende meddelelse i overensstemmelse med lovkrav. Vores nuværende kunder og leverandører, såvel som vores registrerede website brugere, bliver informeret om ændringerne på forhånd.

18. Enheder

Denne fortrolighedserklæring gælder for de enheder, der tilhører James Hardie gruppen, der er angivet nedenfor. Denne fortrolighedserklæring skal også gælde for alle enheder, der ikke er opført i den udstrækning, denne fortrolighedserklæring henvises til som værende gældende.

Entitetsnavn Addresse
XI (DL) Holdings GmbH Tyskland, Düsseldorfer Landstraße 395, 47259 Duisburg
Fermacell GmbH Tyskland, Düsseldorfer Landstraße 395, 47259 Duisburg
Fermacell SAS Frankrig, 30 Rue de l’Industrie, 92500 Rueil-Malmaison
Fermacell B.V. Holland, Loonsewaard 20, 6606 KG Niftrik
Fermacell Spain S.L.U. Spanien, Barrio La Estración s/n, 39719 Oreja-Cantabria
Fels Recycling GmbH Tyskland, Westrampe 6, 38442 Wolfsburg
Fermacell Schraplau GmbH Tyskland, Bahnhofstraße 1, 06279 Schraplau
James Hardie Insurance Limited Irland, Second Floor, Europa House, Harcourt Centre, Harcourt Street, Dublin 2. D02 WR20
James Hardie Holdings Ltd. Irland, Second Floor, Europa House, Harcourt Centre, Harcourt Street, Dublin 2. D02 WR20
James Hardie Europe B.V. Holland, Radarweg 60, 1043 NT, Amsterdam
James Hardie Building Products Ltd Storbritannien, One Fleet Place, London EC4M 7WS
James Hardie Batiment SAS Frankrig, 6 Place de la Madeleine, 75008 Paris
James Hardie Bauprodukte GmbH Tyskland, Bockenheimer Landstraße 17-19, 60325 Frankfurt am Main
James Hardie Building Products Inc. USA, 231 S. LaSalle Street, Ste. 2000, Chicago, IL, 60604
JH Research LLC USA, 231 S. LaSalle Street, Ste. 2000, Chicago, IL, 60604
CGC Products LLC USA, 231 S. LaSalle Street, Ste. 2000, Chicago, IL, 60604
James Hardie Insurance Limited Irland, Second Floor, Europa House, Harcourt Centre, Harcourt Street, Dublin 2. D02 WR20

 

Oplysninger om dine rettigheder til at klage

Indsigelse mod direkte markedsføring

Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingen af dine persondata til direkte markedsføring. Vær opmærksom på, at der af organisatoriske grunde kan være en overlapning mellem din indsigelse og brugen af dine data inden for rammerne af en kampagne, der allerede kører.

Indsigelse mod databehandling af årsager, der vedrører din særlige situation

Du har ret til på ethvert tidspunkt at gøre indsigelse mod behandling af persondata om dig selv af årsager, der vedrører din særlige situation. Vi behandler ikke længere persondata, medmindre vi viser overbevisende legitime grunde til behandlingen, som tilsidesætter dine interesser, rettigheder og friheder eller for etablering, udøvelse eller forsvar af juridiske krav.

Din indsigelse kan ske uformelt. Indsend venligst din indsigelse til:

Personlige oplysninger og databeskyttelseskontoret Databeskyttelsesansvarlige Tyskland
Europa (generelt) Tyskland (kun)
Att: Personlige oplysninger og databeskyttelseskontoret Att: Databeskyttelsesansvarlige
Düsseldorfer Landstraße 395, Düsseldorfer Landstraße 395,
47259 Duisburg, 47259 Duisburg
Tyskland Tyskland
Dpo@jameshardie.com datenschutz-fermacell@jameshardie.com